№/дата
|
Тема уроку
|
Демонстрації, лабораторні досліди, домашній експеримент, розрахункові задачі
|
Домашнє завдання
(§)
|
Повторення найважливіших питань курсу хімії 7 класу
|
-
|
-
|
Найважливіші хімічні поняття. Прості й складні речовини (кисень, вода). Реакція розкладу, сполучення
|
|
-
|
-
|
2
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Масова частка елемента в складній речовині
|
|
-
|
-
|
3
|
Масова частка розчиненої речовини
|
|
-
|
Тема 1.Періодичний закон і періодична система хімічних елементів. Будова атома
|
-
|
1
|
Короткі історичні відомості про спроби класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні, інертні елементи, галогени
|
|
-
|
-
|
2
|
Періодичний закон Д.І. Менделєєва
|
|
-
|
-
|
3
|
Структура періодичної системи хімічних елементів
|
Демонстрація
1. Періодична система хімічних елементів
Д.І. Менделєєва (довга і коротка форми)
|
-
|
-
|
4
|
Будова атома. Склад атомних ядер (протони і нейтрони). Протонне число. Нуклонне число. Ізотопи. Нуклід. Сучасне формулювання періодичного закону
|
Демонстрація.
2. Моделі атомів
|
-
|
-
|
5
|
Стан електронів у атомі. Електронні орбіталі. Енергетичні рівні та підрівні; їх заповнення електронами в атомах хімічних елементів № 1–20. Електронні та графічні електронні формули атомів хімічних елементів № 1–20. Поняття про радіус атома
|
Демонстрація
1. Форми електронних орбіталей
|
-
|
-
|
6
|
-
|
7
|
Періодична система хімічних елементів з позиції теорії будови атома
|
|
-
|
-
|
8
|
Характеристика хімічних елементів № 1–20 за їхнім місцем у періодичній системі та будовою атома
|
|
-
|
-
|
9
|
-
|
10
|
Значення періодичного закону
|
|
-
|
-
|
11
|
Узагальнення знань з теми
|
|
4–11
|
-
|
12
|
Тематична контрольна робота 1
|
|
-
|
13
|
Аналіз результатів контрольної роботи 1
|
|
-
|
14
|
Захист навчальних проектів:
1. З історії відкриття періодичної системи хімічних елементів.
2. Форми періодичної системи хімічних елементів
|
|
Тема 2.Хімічнийзв’язок і будоваречовини
|
-
|
1
|
Природа хімічного зв’язку. Електронегативністьелементів. Ковалентнийзв’язок, йогоутворення. Полярний і неполярний ковалентний зв’язок. Електронні формули молекул
|
|
-
|
-
|
2
|
|
-
|
3
|
Йони. Йоннийзв’язок, йогоутворення
|
|
-
|
-
|
4
|
Кристалічні ґратки. Атомні, молекулярні та йоннікристали. Залежність фізичних властивостей речовин від типів кристалічних ґраток
|
Демонстрації:
2. Кристалічні ґратки різних типів.
3. Речовини атомної, молекулярної та йонної будови.
4. Фізичні властивості речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
Лабораторнийдослід
1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин атомної, молекулярної та йонної будови.
Домашнійексперимент
1. Дослідження фізичних властивостей речовин з різними типами кристалічних ґраток: води, кухонної солі, піску
|
-
|
-
|
5
|
Ступінь окиснення. Визначення ступеня окиснення елемента за хімічною формулою сполуки. Складання формули сполуки за відомими ступенями окиснення елементів
|
|
-
|
-
|
6
|
-
|
7
|
Узагальнення знань з теми
|
|
12–15
|
-
|
8
|
Тематична контрольна робота 2
|
|
-
|
9
|
Аналіз результатів контрольної роботи 2.
Захист навчального проекту 3. Залежністьфізичнихвластивостейречовинвідтипівкристалічнихґраток
|
|
Тема 3. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами
|
-
|
1
|
Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Число Авогадро
|
Розрахунковазадача
1. Обчислення числа частинок (атомів, молекул, йонів) у певній кількості речовини, масі, об’ємі
|
-
|
-
|
2
|
Молярна маса
|
Розрахунковазадача
2. Обчислення за хімічною формулою маси даної кількості речовини і кількості речовини за відомою масою
|
-
|
-
|
3
|
Розв’язування розрахункових задач
|
|
-
|
4
|
Закон Авогадро. Молярний об’єм газів
|
Розрахунковазадача
3. Обчислення об’єму певної маси або кількості речовини відомого газу за нормальних умов
|
-
|
-
|
5
|
Розв’язування розрахункових задач
|
Розрахунковазадача
4. Обчислення з використанням відносної густини газів
|
-
|
6
|
Відносна густина газів
|
|
-
|
-
|
7
|
Узагальнення знань з теми. Розв’язування розрахункових задач
|
|
16–19
|
-
|
8
|
Тематична контрольна робота 3
|
|
-
|
9
|
Аналіз результатів контрольної роботи 3
|
|
Тема 4.Основні класи неорганічних сполук
|
-
|
1
|
Класифікація неорганічних сполук, їхні склад і номенклатура
|
|
-
|
-
|
2
|
Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму,
кількості речовини реагентів та продуктів реакцій
|
|
-
|
-
|
3
|
-
|
4
|
Оксиди. Фізичні властивості оксидів. Поширеність у природі та використання оксидів. Вплив на довкілля
|
Демонстрація
7. Зразки оксидів
|
-
|
-
|
5
|
Хімічні властивості оснόвних, кислотних та амфотерних оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами
|
Демонстрація
8. Взаємодія кислотних і основних оксидів з водою.
|
-
|
-
|
6
|
-
|
7
|
Фізичні властивості основ. Заходи безпеки під час роботи з лугами. Використання лугів і вплив на довкілля
|
Демонстрація
9. Зразки основ.
10. Таблицярозчинності кислот, основ, амфотернихгідроксидів та солей
|
-
|
-
|
8
|
Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. Реакція нейтралізації
|
Лабораторнідосліди:
2. Діяводнихрозчинівлугів на індикатори.
3. Взаємодіялугів з кислотами в розчині
|
-
|
-
|
9
|
Хімічні властивості нерозчинних основ: взаємодія з кислотами і розкладання внаслідок нагрівання. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля
|
Демонстрація
11. Добування і хімічні властивості нерозчинних основ
|
-
|
-
|
10
|
Фізичні властивості кислот. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля. Заходи безпеки під час роботи з кислотами
|
Демонстрація
12. Зразки кислот
|
-
|
-
|
11
|
Хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами, солями. Ряд активності металів. Реакції заміщення та обміну
|
Демонстрація
13. Хімічнівластивості кислот
Лабораторні досліди:
4. Дія водних розчинів кислот на індикатори.
5. Взаємодія хлоридної кислоти з металами
|
-
|
-
|
12
|
-
|
13
|
Фізичні властивості середніх солей. Поширеність у природі та використання. Вплив на довкілля
|
Демонстрація
14. Зразки солей
|
-
|
-
|
14
|
Хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями
|
Демонстрація
15. Хімічні властивості солей
Лабораторні досліди:
6. Взаємодія солей з лугами у водномурозчині.
7. Реакціяобмінуміж солями в розчині.
8. Взаємодіяметалівіз солями у водномурозчині.
Домашній експеримент:
2. Дія на сік столового буряка, лимонного соку, розчину харчової соди, мильного розчину
|
-
|
-
|
15
|
-
|
16
|
Хімічні властивості амфотерних гідроксидів (Алюмінію, Цинку): взаємодія з кислотами, лугами (у розчині, за стоплення). Поширеність амфотерних гідроксидів у природі та використання їх. Вплив на довкілля
|
Демонстрація
16. Доведення амфотерності цинк гідроксиду
Домашній експеримент
|
-
|
-
|
17
|
Практична робота 1
|
Практична робота
1. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
|
20–31
|
-
|
18
|
Загальні способи добування оксидів, кислот, основ і середніх солей
|
|
-
|
-
|
19
|
-
|
20
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. Розв’язування експериментальних задач
|
Демонстрації:
14. Взаємодія кальцій оксиду з водою, дослідження добутого розчину індикатором, пропускання вуглекислого газу крізь розчин.
15. Спалювання фосфору, розчинення добутого фосфор(\/) оксиду в теплій воді, дослідження розчину індикатором і нейтралізація лугом
Лабораторний дослід
9. Розв’язуванняекспериментальних задач
|
-
|
-
|
21
|
-
|
22
|
Практична робота 2
|
Практична робота
2. Дослідження властивостей основних класів неорганічних сполук
|
20–33
|
-
|
23
|
Узагальнення знань з теми
|
|
-
|
24
|
Контрольна робота 4
|
|
-
|
25
|
Аналіз результатів контрольної роботи 4
|
|
Резервний час
|
-
|
1
|
Захист навчальних проектів:
4. Сполуки основних класів у будівництві й побуті.
5. Хімічний склад і використання мінералів.
6. Вирощування кристалів солей.
7. Впливхімічнихсполук на довкілля і здоров’ялюдини
|
|
4–33
|
-
|
2
|
-
|
3
|
Повторення й узагальнення знань з курсу хімії 8 класу
|
|
-
|
4
|
Підсумкова контрольна робота
|
|
-
|
5
|
Аналіз результатів підсумкової контрольної роботи
|
|
-
|
6
|
Розв’язування розрахункових задач
|
|
-
|
7
|
-
|
8
|
Екскурсії до краєзнавчого і/або мінералогічного музеїв, складання звітів про них
|
|
Звіт
|
-
|
9
|
-
|
10
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
|
|
|
|
|