Орієнтовна схема загального аналізу уроку
Схема аналізу уроку
(за Валентиною Лаврук)
Дата_______________________________Клас __________________________________________________________
Предмет __________________________Учитель ________________________________________________________
Кількість учнів за списком___________присутніх _______________________________________________________
Який урок по порядку ______________________________________________________________________________
Де був проведений урок (у класі чи в спеціально облаштованому кабінеті) _________________________________
__________________________________________________________________________________________________
Тема уроку ________________________________________________________________________________________
Мета _____________________________________________________________________________________________
Обладнання _______________________________________________________________________________________
Що аналізуємо |
На що звернути увагу |
Примітки |
Тип і структура |
Визначення типу і структури уроку Відповідність його дидактичній меті, віку учнів, складності й новизні навчального матеріалу Місце уроку в темі Доцільність розподілу часу між окремими етапами уроку Забезпечення цілісності уроку Підбиття підсумків |
|
Зміст |
Відповідність матеріалу навчальній програмі Аналіз науковості теоретичних положень Встановлення міжпредметних зв’язків Використання виховних та розвивальних можливостей уроку |
|
Принципи, методи, прийоми і засоби навчання |
Відповідність системи методів навчання змісту навчального матеріалу, меті й завданням уроку, віковим особливостям учнів Співвідношення між репродуктивною і творчою діяльністю учнів |
|
|
Прийоми активізації пізнавальної діяльності Використання проблемних ситуацій Формування загальнонавчальних умінь та навичок Види і місце самостійної діяльності учнів на різних етапах уроку Співвідношення словесних та наочних методів навчання Використання наочності, ІКТ Індивідуалізація та диференціація навчання Емоційне тло уроку Забезпечення зворотного зв’язку Обсяг і доступність домашнього завдання |
|
Методи перевірки знань і вмінь учнів |
Усні, письмові та інші способи перевірки знань учнів Види перевірки (фронтальна, індивідуальна, тематична тощо) Функції перевірки: контрольна (контроль учителя, самоконтроль, взаємоконтроль), навчальна (виховна, розвивальна), організаційна Об’єктивність, різносторонність і гласність оцінювання Виховне значення оцінки |
|
Психологічна майстерність |
Психологія навчання — вміння вчителя створити оптимальний мікроклімат на уроці, робочу обстановку, налагодити контакт із дітьми Психологія виховання — вміння вчителя особистим прикладом виховувати любов до праці, акуратність, активну життєву позицію, людяність, доброту Уміння використовувати вплив колективу на формування моральних якостей особистості Психологічна майстерність учителя — урахування вікових та індивідуальних особливостей учнів, авторитет учителя, педагогічний такт, культура мовлення, вміння тримати увагу класу, темп роботи |
|
Підсумки |
Досягнення мети Виконання плану уроку Обсяг і якість знань та умінь учнів Виховне, освітнє, розвивальне значення уроку Елементи досвіду, які можна використати під час викладання інших предметів іншими вчителями Рекомендації вчителю щодо закріплення та вдосконалення найліпших елементів уроку та усунення виявлених недоліків |
|
Загальні відомості про організацію |
Чистота, освітлення приміщення Готовність учнів до уроку Готовність обладнання Кількість хвилин, витрачених на організацію уроку |
|