Главная | Регистрация | Вход | RSSСуббота, 27.04.2024, 21:37

                                             Cайт вчителя хімії і біології 

                                             Козирєва Євгена Володимировича

Меню сайта
Батькам
Мої захоплення
Друзі сайту
  • Позакласна діяльність

                                      Позакласна  робота з хімії

         Розвивати здібності дітей, виявляти обдарованих учнів, стимулювати їх творче самовдосконалення, творчу активність, дати їм ґрунтовні, міцні знання, озброїти їх практичним розумінням основ наук, підвищити їх інтерес до хімії, допомогти у виборі професії - це завдання, які дає можливість реалізувати позакласна робота з хімії.

         Навчання та виховання складають єдиний педагогічний процес, який забезпечує формування всебічно розвинутої особистості учня. Педагогічні задачі вирішуються успішно лише при органічному сполученні навчально – виховної роботи на уроці з цілеспрямованим впливом на учня в позакласної роботі. Тому позакласна робота – це важлива складача частина роботи учителя хімії.

         Основна мета позакласної роботи з хімії: допомога учням в формуванні стійкого інтересу до предмета, розширення світогляду та знань, естетичного та трудового виховання.

         Позакласна робота допомагає розвивати в учнів вмінні працювати з додаткової літературою, розвивати  навички експериментальної роботи.

         В позакласної роботі з хімії велика увага належить  міжпредметним зв’язкам, це  дуже  важливо для профорієнтації учнів і розуміння хімії у житті людини.

         Практично кожний учитель хімії застосовує у своїй діяльності різноманітні форми роботи – це олімпіади, конкурси – захисти, інтелектуальні марафон, змагання, ігри. На мій погляд саме гра сприяє самостійної творчо – пошукової діяльності учнів. Давно відомо, що гра займає в житті дитини значну частину життя. Ще у ХУІІІ столітті Ж.Ж.. Русо писав про те, що для того щоб пізнати та зрозуміти дитину, необхідно спостерігати за ії грою.

         Про першорядне значення гри для розвитку дитини свідчить  те, що ООН проголосила гру універсальним та невід’ємним правом дитини. «Гра для дитини – це засіб навчатися тому, чому Ії ніхто не навчить. Включаючись у процес гри, діти навчаються жити в нашому світі – світі ідей та цілей»  (Ельконін Д.Б.)

         Крім того, гра створює особливі умови, за яких розвивається творчість учнів. Сутність цих умов полягає у спілкуванні на рівних, де виникає відчуття «я теж можу це».

         В грі органічно закладені наступні задачі:

    • пізнавальна,

    • розважальна,

    • комунікативна,

    • самореалізації.

         Під час гри учень повинен розуміти необхідність особистої зацікавленості в набуванні знань, відчути свою компетентність.

         Тому на мою думку, позакласна робота повинна бути побудова на сполученні організованої діяльності та звичайного між особистого спілкування.

         У свої практичної роботі я часто використовую ігри, метою яких є розвиток самостійності учнів, їх творчих можливостей. Якщо дитина бодай раз у своєму житті зіграє якусь роль у грі, вона запам’ятає  хімічні поняття, які використовувались в ній, на завжди. Ігри можуть об’єднувати різноманітні завдання: запитання на задану тему, які вимагають від учнів спеціальної підготовки, завдання на кмітливість та розширення кругозору.

         Одна з цікавих на мою думку форм позакласної роботи – це турніри, колективні змагання, які змушують учнів мислити швидко в процесі бою, захищати свою думку, власні відповіді та аргументовано критикувати відповіді суперників. Оскільки в змаганнях беруть участь команди, а не окремі учасники, то учні вчаться працювати в колективі, підпорядковуючі свою діяльність спільній меті. Це згуртовує дітей, сприяє вихованню їхній особистості. Змагання поєднують у собі процес навчання, наукову діяльність та гру. Ім. притаманній азарт, що у свою чергу, стимулює інтерес до вивчення шкільних предметів.

            Для досягнення максимального ефекту позакласного заходу необхідно дотримуватися наступних принципів:

    • видовищність,

    • диференційований підхід,

    • інтерактивність.

         Для забезпечення масовості необхідно залучати більш учнів до підготовки та участі в заході. Видовищність вимагає наявність яскравих, цікавих і пізнавальних дослідів. Диференційований підхід потребує участь в заходах учнів різних здібностей. Інтерактивність передбачає творчі можливості не тільки учнів, але й учителя.

         Важливе місце у вивченні хімії мають міжпредметні зв’язки, тому що хімія не може не спиратися на науки природничого циклу. Саме тому мною розроблені декілька  виховних заходів, які показують зв'язок хімії з біологією та іншими науками.

        Найпершим завданням позакласного заходу є створення таких умов, за яких дитина змогла б реалізувати хоча б мінімум своїх здібностей. Учитель повинен допомогти учню знайти себе, навчити вести діалог, творчо спілкуватися, слухати, навчити вмінню працювати незалежно від інших.

    Робота заступника
    Рідна школа
    Вхід на сайт
    Моє опитування
    Хто завітав на мій сайт?
    Всего ответов: 1605
    Календар
    «  Апрель 2024  »
    ПнВтСрЧтПтСбВс
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930
    Статистика

    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0
    Пошук
    Погода сьогодні

    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный конструктор сайтов - uCoz