№
|
Зміст (тема) уроку
|
К-ть годин
|
Дата
|
Примітка
|
|
Вступ
|
3 год.
|
|
|
1
|
Вступний інструктаж з БЖД (61-1,65-1,
71-1,72-1). Хімія — природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. Навчальний проект №1:
«Хімічні знання в різні епохи.»
|
1
|
|
|
2
|
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з обладнанням кабінету хімії та лабораторним посудом.
|
1
|
|
|
3
|
Інструктаж з БЖД (59-1,65-1,68-1,72-1) Практична робота№1: « Правила безпеки під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Будова полум’я.»
|
1
|
|
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття
|
21 год.
|
|
|
4
|
Фізичні тіла. Матеріали. Речовини.
Спостереження й експеримент у хімії. Фізичні властивості речовин. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1). Лабораторний дослід №1 «Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис
спостережень. Формулювання висновків.»
|
1
|
|
|
5
|
Молекули. Атоми. Атом, його склад.
|
1
|
|
|
6
|
Хімічні елементи, їхні назви і символи. Ознайомлення з періодичною системою хімічних елементів Д.І. Менделєєва.
|
1
|
|
|
7
|
Чисті речовини і суміші (однорідні, неоднорідні). Способи розділення сумішей.
|
1
|
|
|
8
|
Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №2: «Розділення неоднорідної суміші».
|
1
|
|
|
9
|
Маса атома. Атомна одиниця маси. Відносні атомні маси хімічних елементів.
|
1
|
|
|
10
|
Хімічні формули речовин. Прості та складні речовини. Лабораторний дослід №2 «Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин.»
|
1
|
|
|
11
|
Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Металічні та неметалічні елементи.
|
1
|
|
|
12
|
Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття». Самостійна робота.
|
|
|
|
13
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів.
|
1
|
|
|
14
|
Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
1
|
|
|
15
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності елементів за формулами бінарних сполук.
|
1
|
|
|
16
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою. Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення відносної молекулярної маси речовини за її формулою.»
|
1
|
|
|
17
|
Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».
|
1
|
|
|
18
|
Масова частка елемента в складній речовині. Розв’язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки елемента в складній речовині».
|
1
|
|
|
19
|
Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції
та явища, що їх супроводжують. Інструктаж з БЖД (65-1,66-1,72-1). Лабораторний дослід №3 «Проведення хімічних реакцій».
|
1
|
|
|
20
|
Хімічні властивості речовин. Представлення результатів навчальних проектів №2 «Хімічні явища в природному довкіллі.», №3 «Хімічні явища в побуті.»
|
1
|
|
|
21
|
Інструктаж з БЖД (65-1,68-1,72-1). Практична робота №3: «Дослідження фізичних і хімічних явищ».
|
1
|
|
|
22
|
Представлення результатів навчальних проектів №4 «Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах.», №5 «Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.»
|
1
|
|
|
23
|
Контрольна робота №1.
|
1
|
|
|
24
|
Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів.
|
1
|
|
|
|
Тема 2. Кисень
|
13 год.
|
|
|
25
|
Повітря, його склад. Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Фізичні властивості кисню.
|
1
|
|
|
26
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
1
|
|
|
27
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Схема хімічної реакції. Хімічні рівняння.
|
1
|
|
|
28
|
Добування кисню в лабораторії та промисловості. Реакція розкладу. Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню.
|
1
|
|
|
29
|
Інструктаж з БЖД(59-1,61-1,68-1,
71- 1). Практична робота №4 «Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності.»
|
1
|
|
|
30
|
Хімічні властивості кисню: взаємодія з простими речовинами (вуглець, водень, сірка, магній, залізо, мідь). Реакція сполучення.
|
1
|
|
|
31
|
Поняття про оксиди, окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання).
|
1
|
|
|
32
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами (повне окиснення метану, гідроген сульфіду, глюкози).
|
1
|
|
|
33
|
Повторний інструктаж з БЖД (71-1,72-1). Умови виникнення та припинення горіння. Маркування небезпечних речовин.
|
1
|
|
|
34
|
Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Навчальний проект №6 «Проблема забруднення повітря та шляхи розв’язування її.»
|
1
|
|
|
35
|
Навчальний проект №7 «Дослідження зміни концентрації вуглекислого газу у класній кімнаті під час занять.»
|
1
|
|
|
36
|
Контроль знань з теми «Кисень». Самостійна робота.
|
1
|
|
|
37
|
Аналіз самостійної роботи та коригування знань учнів.
|
1
|
|
|
|
Тема 3. Вода
|
10 год.
|
|
|
38
|
Вода, склад и молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. Вода — розчинник.
|
1
|
|
|
39
|
Розчин і його компоненти: розчинник, розчинена речовина.
|
1
|
|
|
40
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. Розв'язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.»
|
1
|
|
|
41
|
Виготовлення розчину. Лабораторний дослід №4: «Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин.»
|
1
|
|
|
42
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори. Лабораторний дослід №5: «Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами.»
|
1
|
|
|
43
|
Взаємодія води з оксидами. Поняття про гідрати оксидів: кислоти й основи. Поняття про індикатори.
|
1
|
|
|
44
|
Значення води і водних розчинів у природі та житті людини. Кислотні дощі.
|
1
|
|
|
45
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Навчальний проект №8: «Проблема збереження чистоти водойм.»
|
1
|
|
|
46
|
Представлення результатів навчальних проектів №9: « Дослідження якості води з різних джерел.»; №10 «Дослідження фізичних і хімічних властивостей води.»
|
1
|
|
|
47
|
Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. Представлення результатів навчального проекту №11: «Способи очищення води в побуті».
|
1
|
|
|
48
|
Контрольна робота №2.
|
1
|
|
|
49
|
Аналіз контрольної роботи та коригування знань учнів.
|
1
|
|
|
50
|
Повторення: Взаємодія кисню зі складними речовинами. Взаємодія води з оксидами.
|
1
|
|
|
51
|
Повторення: Розв’язання розрахункових задач: ««Обчислення масової частки елемента в складній речовині».
|
1
|
|
|
52
|
Повторення: Розв'язання розрахункових задач: «Обчислення масової частки і маси розчиненої речовини в розчині.»
|
1
|
|
|