Умови визначення результатів ІІІ етапу Конкурсу
1. Визначення результатів ІІІ етапу Конкурсу здійснюється за допомогою факторно-критеріальної моделі визначення результатів Конкурсу, розробленої на основі кваліметричного підходу (оцінювання якісних показників за допомогою кількісних балів).
Зазначена модель оперує такими поняттями:
- фактори - основні напрями діяльності; відповідають розділам Конкурсу: «Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт», «Оцінювання навчальних досягнень із базової дисципліни» та «Захист науково-дослідницьких робіт» (вагомості факторів наведені у таблиці 1);
- вагомість фактора - його частка в загальному показнику;
- критерії - складові фактора, сукупність яких характеризує фактор у цілому;
- вагомість критерію - показує його пріоритет у складі фактора;
- експертний бал - ступінь виконання вимог певного критерію.
Таблиця 1
Вагомості факторів моделі визначення результатів конкурсу:
№ |
Фактор |
Відділення: |
математики, фізики і астрономії, економіки, технічних, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук |
історії, філософії та суспільствознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства |
вагомість фактору |
максимальна сума балів |
вагомість фактору |
максимальна сума балів |
1. |
Оцінювання навчальних досягнень з базової дисципліни |
- |
33 |
- |
30 |
2. |
Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи |
2,0 |
20 |
2,5 |
25 |
3. |
Захист науково-дослідницької роботи |
4,7 |
47 |
4,5 |
45 |
Усього |
- |
100 |
- |
100
|
2. Експертний бал виставляється членами журі під час заочного оцінювання науково-дослідницьких робіт та їх захисту відповідно до такої шкали:
- «критерій відпрацьовано бездоганно» - 10 балів;
- «критерій в цілому відповідає вимогам» - 9 балів;
- «критерій відповідає вимогам із незначним зауваженням» - 8 балів;
- «критерій відповідає вимогам із зауваженнями» - 7 балів;
- «критерій відповідає вимогам наполовину» - 5 балів;
- «критерій мало відповідає вимогам» - 3 бали;
- «критерій не відповідає жодним вимогам» - 0 балів.
3. Значення фактора «Оцінювання навчальних досягнень із базових дисциплін» визначається за сумою балів, набраних учасником за виконання завдань.
У наукових відділеннях математики, фізики та астрономії, економіки, технічних, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук за виконані завдання виставляються такі бали:
- І рівень - 3 завдання по 3 бали за кожне (загалом 9 балів);
- ІІ рівень - 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом 10 балів);
- ІІІ рівень - 2 завдання по 7 балів за кожне (загалом 14 балів).
Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за виконання завдань з базової дисципліни у цих наукових відділеннях, - 33 бали.
У наукових відділеннях історії, філософії та суспільствознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства за виконані завдання виставляються такі бали:
- І рівень - 4 завдання по 2 бали за кожне (загалом 8 балів);
- ІІ рівень - 3 завдання по 4 бали за кожне (загалом 12 балів);
- ІІІ рівень - 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом 10 балів).
Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за виконання завдань з базової дисципліни у цих наукових відділеннях, - 30 балів.
4. Значення факторів «Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт» та «Захист науково-дослідницьких робіт» визначаються шляхом множення суми значень критеріїв на вагомість фактора.
5. Для визначення значення фактора «Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт» необхідно:
- визначити значення першого критерію, помноживши бал, виставлений членами журі за цей критерій, на його вагомість;
- визначити значення решти критеріїв таким самим чином;
- знайти суму значень критеріїв;
- визначити значення фактора, помноживши суму значень критеріїв на вагомість цього фактора.
- Вагомості критеріїв фактора «Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи» наведені у таблицях 2-5.
Таблиця 2
Вагомості критеріїв фактору «Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи» для відділень математики, фізики і астрономії, економіки, технічних, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук (крім секції науково-технічної творчості та винахідництва)
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1. |
Актуальність теми дослідження |
0,1 |
2. |
Наявність елементів наукової новизни |
0,25 |
3. |
Обґрунтованість отриманих результатів |
0,25 |
4. |
Повнота огляду відомих результатів, близьких до теми роботи |
0,15 |
5. |
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт |
0,25
|
Таблиця 3
Вагомості критеріїв фактору «Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи» для секції науково-технічної творчості та винахідництва
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1. |
Актуальність, практичне, прикладне значення роботи |
0,25 |
2. |
Наявність елементів науково-технічної новизни, евристичність роботи |
0,2 |
3. |
Системність і повнота у розкритті теми; аргументованість висновків, їх відповідність отриманим результатам |
0,2 |
4. |
Дослідницький характер роботи; доцільність та коректність використаних методів дослідження |
0,2 |
5. |
Функціональна спроможність винаходу, наявність патенту |
0,05 |
6. |
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт |
0,1
|
Таблиця 4
Вагомості критеріїв фактору «Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи» для відділень історії, філософії та суспільствознавства, мовознавства літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства (крім секції літературної творчості)
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1. |
Аргументованість вибору теми дослідження, чіткість постановки проблеми, мети та завдань дослідження |
0,1 |
2. |
Вміння чітко і ясно викладати свої думки, критично осмислювати використані джерела |
0,2 |
3. |
Самостійність, оригінальність і доказовість суджень, наявність елементів наукової новизни |
0,3 |
4. |
Повнота у розкритті теми, глибина аналізу літературних даних |
0,2 |
5. |
Обґрунтованість поданих висновків, їх відповідність поставленим завданням та меті дослідження |
0,1 |
6. |
Відповідність вимогам оформлення наукових робіт |
0,1 |
Таблиця 5
Вагомості критеріїв фактору «Заочне оцінювання науково-дослідницької роботи»для секції літературної творчості
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1 |
Повнота розкриття теми та художніх образів |
0,4 |
2 |
Оригінальність образно-художнього мислення |
0,3 |
3 |
Власна творча неповторність |
0,2 |
4 |
Грамотність викладу, культура оформлення |
0,1
|
6. Визначення значення фактора «Оцінювання навчальних досягнень учасників із базових дисциплін» здійснюється шляхом знаходження суми балів, виставлених членами предметної комісії за виконання завдань.
У відділеннях математики, фізики та астрономії, економіки, технічних, комп’ютерних наук, хімії та біології, наук про Землю, екології та аграрних наук учасники виконують 7 завдань.
- І рівень - 3 завдання по 3 бали за кожне (загалом 9 балів);
- ІІ рівень - 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом 10 балів);
- ІІІ рівень - 2 завдання по 7 балів за кожне (загалом 14 балів).
Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за виконання завдань з базової дисципліни, - 33 бали.
У відділеннях історії, філософії та суспільствознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства учасники виконують 9 завдань:
- І рівень - 4 завдання по 2 бали за кожне (загалом 8 балів);
- ІІ рівень - 3 завдання по 4 бали за кожне (загалом 12 балів);
- ІІІ рівень - 2 завдання по 5 балів за кожне (загалом 10 балів).
Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за виконання завдань з базової дисципліни, - 30 балів.
7. Визначення значення фактора «Захист науково-дослідницьких робіт» здійснюється за тим самим алгоритмом, що й фактора «Заочне оцінювання науково-дослідницьких робіт», описаним у пунктах 4 та 5 цього розділу.
Таблиця 6
Вагомості критеріїв фактору «Захисту науково-дослідницької роботи» для відділень історії, філософії та суспільствознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1. |
Аргументованість вибору теми дослідження |
0,1 |
2. |
Ступінь самостійності і особистий внесок автора в роботу |
0,3 |
3. |
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу |
0,2 |
4. |
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань) |
0,2 |
5. |
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом |
0,1 |
Таблиця 7
Вагомості критеріїв фактору «Захисту науково-дослідницької роботи» для відділень історії, філософії та суспільствознавства, літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, мовознавства
№ |
Критерій |
Вагомість критерію |
1. |
Аргументованість вибору теми дослідження |
0,1 |
2. |
Критичний аналіз досліджуваної проблеми з виявленням особистого внеску учасника конкурсу в розв’язання порушеної проблеми |
0,3 |
3. |
Чіткість і логічність, послідовність і грамотність викладення матеріалу |
0,2 |
4. |
Кваліфіковане ведення дискусії (вичерпність відповідей і змістовність заданих запитань) |
0,2 |
5. |
Культура мовлення, вільне володіння матеріалом |
0,1 |
6. |
Наявність і доцільність додаткового матеріалу, що унаочнює основні результати дослідження (мультимедійна презентація, схеми, таблиці, малюнки, роздатковий матеріал тощо) |
0,1
|
8. Результати захисту науково-дослідницьких робіт оголошуються після виступу всіх учасників відповідної наукової секції та підсумкової наради членів журі.
9. Для визначення загальної суми балів, отриманих учасниками в усіх розділах програми Конкурсу, необхідно додати значення всіх трьох факторів. Максимальна сума балів, яку може набрати учасник за участь у всіх розділах програми Конкурсу, становить 100 балів.
10. Переможці І, ІІ та ІІІ етапів Конкурсу визначаються в кожній науковій секції окремо за сумою балів, набраних учасниками в усіх розділах програми Конкурсу.
Переможцями Конкурсу є учасники, які в наукових секціях посіли 1, 2 і 3 місця та відзначені дипломами відповідно І, ІІ і ІІІ ступенів.
11. Кількість призових (перших, других, третіх) місць та їх орієнтовний розподіл за результатами І та ІІ етапів Конкурсу визначаються організаційними комітетами.
12. Кількість призових (перших, других, третіх) місць за результатами ІІІ етапу Конкурсу становить не більше 50 відсотків від загальної кількості учасників у кожній секції окремо з орієнтовним розподілом їх у співвідношенні 1:2:3.
Перше місце визначається, якщо учасник набрав 85 і більше балів.
Друге місце визначається, якщо учасник набрав 80 і більше балів.
Третє місце визначається, якщо учасник набрав 75 і більше балів.
Переможцем не може бути учасник, який за результатами виконання контрольних завдань набрав менше третини максимальної суми балів.
При рівності сум балів декількох учасників місця визначаються з урахуванням підсумків захисту науково-дослідницьких робіт.
13. Переможці ІІ етапу Конкурсу в секціях «Кримськотатарська мова і література» («Кримськотатарська мова» та «Кримськотатарська література») прирівнюються до переможців ІІІ етапу Конкурсу та нагороджуються дипломами відповідних ступенів.